تور دبی

  • ۰
  • ۰

اخذ ویزای دبی اولین کاری است که قبل از هرگونه اقدامی جهت سفر به دبی باید صورت پذیرد. از آنجایی هم که تور دبی در کشور ما خیلی محبوب است بهتر است هر چه زودتر جهت اخذ ویزای دبی برای تور نوروزی 96 اقدام کنید چراکه ممکن است در ترافیک اخذ ویزا از سفارت این کشور دچار مشکل شوید. در ادامه ایش بخش از سری مقالات اطلاعات تکمیلی سفر به دبی همراه ما باشید.

ویزای دبی یکی از ملزومات برای ورود به  شهر امیر نشین دبی می باشد. جالب است بدانید ویزای دبی برخلاف عرف معمول از وزارت خانه های امارات در دنیا صادر نمی شود بلکه از طریق وزارت کار این کشور صادر می شود و همه ی کسانی که قصد دارند  به دبی سفر کنند اگر اهل کشور های عضو شواری همکاری خلیج فارس یعنی عربستان سعودی، بحرین، کویت، قطر و عمان نباشند باید این این ویزا را تهیه کنند. روش های اخذ ویزای دبی در کشور ها و ملت های مختلف تفاوت زیادی دارد. از این رو  لازم و ضروری است قبل از اقدام به سفر به شهر زیبای دبی در این مورد اطلاعات کافی را کسب کنید. در این بخش از سری مقالات اطلاعات سفر، اطلاعات جامعی درباره ویزای دبی و همچنین روش های اخذ آن را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

ویزای دبی
ویزای دبی

اگر قصد اخذ ویزای دبی را دارید باید شخصی در دبی تقاضای شما را ضمانت کند فرقی ندارد که این ویزا را برای اقامت، تجارت، تحصیل، گردش و... بخواهید. کسی که ضمانت شما را برای گرفتن ویزا می کند قانونا مسئول تمامی اعمال شما در طول سفر به دبی شناخته می شود و اگر شما در طول تاریخ مقرر از دبی خارج نشوید ضمانت کننده شما صرفا مسئول شناخته خواهد شد. البته این کفیل باید واجد شرایط خاصی نیز باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

ویزای دبی
ویزای دبی

ویژگی های کفیلی که باید ویزای شما را ضمانت کند

همانطور که قبل تر ذکر شد کفیل حتما باید در شهر دبی اقامت داشته باشد تا بتواند ضمانت کند. کفیل یا باید از بستگان نزدیک کسی باشد که او را ضمانت می کند و یا  رابطه تجاری با آن شخص داشته باشد. در صورتی که کفیل از بستگان نزدیک باشد باید فرم نسبت از سفارت مربوطه را دریافت کرده و برای ضمانت اقدام کند. در نوع دوم، یعنی ویزای تجاری هم سازمان های دولتی و خصوصی می توانند برای مسافر خود ویزا تهیه کنند.

ویزای دبی
ویزای دبی

نوع دیگر ویزا برای مسافرت به دبی، ویزای توریستی یا زیارتی است که می توان برای اخذ آن از طریق خطوط هوایی، هتل ها و یا آژانس های مسافرتی اقدام کرد. یکی از اصلی ترین علت هایی که آژانس های مسافرتی از مسافران خود که قصد سفر به دبی را دارند ضمانت می گیرند همین مساله است.

ویزای دبی
ویزای دبی

زمان صدور ویزای دبی

مساله دیگر در مورد ویزای دبی زمان صدور آن است. ویزا های دبی یا کوتاه مدت هستند که در عرض 24 ساعت صادر می شوند و 15 روز هم اعتبار دارند و یا بلند مدت هستند  و یا می توانند دو ماه یا سه ماه اعتبار داشته باشند که برای اخد این ویزاها که به ویزای نرمال مشهور هستند حدود 5 تا 7 روز زمان لازم است.

ویزای دبی
ویزای دبی

اسکن رنگی از پاسپورت، اسکن رنگی از 1 قطعه عکس، چک ضمانت برگشت ، تعهد نامه مدارکی است که شما برای اخذ ویزای دبی لازم دارید و می توانید حتی این مدارک را ایمل کنید.

ویزای دبی
ویزای دبی

نکاتی در مورد ویزای دبی که شاید جالب باشد بدانید:

این ویزا به صورت یک کاغذ صادر می شود که کپی و بدون عکس هم مورد قبول است. همچنین زنان مجرد زیر 30 سال معمولا نمی توانند ویزا بگیرند مگر اینکه همراه با پدر ومادر خود باشند و برای افراد بالای 60 سال نیز این مشکل وجود دارد.

ویزای دبی
ویزای دبی

همانطور که می دانید، تور دبی همواره طرفداران زیادی در کشور ما داشته است، لذا در صورتی که برای تعطیلات نوروزی پیش رو، تور دبی نوروز 96 را مدنظر دارید، بهتر است قبل از نزدیک شدن به ماه های پایانی سال و شلوغی های معمول سفارت خانه دبی، جهت اخذ ویزای دبی برای آن زمان اقدام کنید.

منبع: http://e-dubai.ir



  • ۹۵/۰۹/۲۰
  • سهیل مهاجر