تور دبی

  • ۰
  • ۰

اگر می خواهید در تور دبی خود به بازدید از اماکن زیبا و قدیمی این شهر بپردازید، خانه شیخ سعید دبی، مکانی زیبا و دیدنی است که حتما باید به بازدید از آن اقدام کنید. این خانه که از معروف ترین جاهای دیدنی دبی بشمار می رود، همواره مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. تور دبی نوروز 96 می تواند زمان مناسبی برای بازدید از آن باشد.

دبی از لحاظ جغرافیایی به گونه ای قرار گرفته است که بسیاری از معماری ها برگرفته از خانه های قدیم ایران در ناحیه کویر و جنوب ایران است. این خانه مرمت شده است تا برای بازدید و دیدنی توریستهای تور دبی آماده باشد.

یکی از مکانهای دیدنی دبی خانه شیخ سعید اقامتگاه رسمی شیخ سعید آل مکتوم، امیر دبی و پدر بزرگ امیر کنونی، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم مرمت شده است تا بار دیگر در انتهای تونل شندغه دبی با سربلندی بایستد.

خانه شیخ سعید دبی
خانه شیخ سعید دبی

در ساخت این جاذبه توریستی که از مهم ترین جاهای دیدنی دبی بشمار می رود، از معماری خانه‌های قدیم ایران در ناحیه کویر و جنوب ایران الهام گرفته شده ‌است و مواد اولیه ساخت این خانه آهک و ساروج می باشد. این خانه دارای یک حیاط بسیار بزرگ با پنج بخش مستقل برای افراد خانواده بوده است که هر بخش آن شامل یک ایوان، مهمان خانه و تعدادی اطاق می باشد . بادگیرها ، درب‌ها و پنجره‌های کنده کاری شده، نورگیر‌های مشبک چوبی ، همه تصویرگر خانه‌های قدیمی دبی  می‌باشند. این خانه که قدمت آن به سال 1896 باز می‌گردد، امروزه کلکسیون نادری از عکسهای تاریخی، سکه‌، تمبر و اسناد تاریخی دبی را در خود جای می‌دهد.

خانه شیخ سعید دبی
خانه شیخ سعید دبی

خانه شیخ سعید دبی یکی از مکان‌های تاریخی و جاذبه های گردشگری دبی ، سالیانه تعدادی زیادی از گردشگران از مناطق داخل و خارج امارات به سویش می‌شتابند. مساحت این بنا در حدود 3600 متر مربع می‌باشد. این خانه نزدیک دهانه خور و در کنار تونل شندغه واقع شده‌ است.


منبع: http://e-dubai.ir




  • ۹۵/۰۹/۲۳
  • سهیل مهاجر