تور دبی

  • ۰
  • ۰

دبی شهر شگفتی هاست. شهری که زبان زد خاص و عام در جهان می باشد. شهری که جزایر مصنوعی نخل و پیست اسکی(!) را در خود جای داده است. اما بغیر از این اینها دبی یک جاذبه گردشگری عجیب دیگر هم دارد؛ برج خلیفه دبی، مرتفع ترین برج جهان!

برج خلیفه

تقریبا می توان گفت همه می دانند که برج خلیفه دبی، از مهم ترین جاهای دیدنی دبی است، دبی شهری است که سرتاسر آن با برج ها و آسمان خراش های مختلف آراسته شده است، و عجیب ترین و غیرمعمول ترین سازه های بشر برای نخستین بار در این شهر بنا شده اند.

بد نیست بدانید که در واقع پروژه ساخت برج خلیفه در سال ۲۰۰۴ میلادی آغاز شد و 6 سال بعد یعنی سال ۲۰۱۰ میلادی به مرحله بهره برداری رسید و نام “خلیفه” به احترام شیخ محمد بن راشد آل مکتوم بر این برج نهاده شد. لازم بذکر است که این برج همواره در انواع تور دبی، میزبان شمار زیادی از گردشگران و علاقمندان بوده است. این برج با داشتن ارتفاعی برابر با ۸۲۸ متر و ۱۶۰ طبقه بیش از هزار واحد آپارتمان، چهار استخر و ۴۹ طبقه واحد اداری را شامل می شود. طراحی برج خلیفه بوسیله آدریان اسمیت و شرکت SOM آمریکا و با الهام از معماری اسلامی و طبیعت صحرا انجام شده‌ است.

برج خلیفه

نکته دیگری که لازم بذکر است این است که نمای این برج خارق العاده از ۲۶ هزار شیشه تشکیل شده است، شاید برای شما این سوال پیش بیاید که تمیز کردن نمای بیرونی برج چگونه انجام می شود؟ تمیز کردن شیشه های برج خلیفه با استفاده از پیشرفته ترین سیستم بالابر صورت می گیرد که این پروسه حدودا سه ماه به طول می انجامد. این سازه به شکلی طراحی شده که طبقات بالایی آن فشار باد را مهار کرده و در برابر قوی ترین زلزله ها مستحکم می باشد. بعلاوه استفاده از طاق در نمای برج نشان دهنده الهام گرفتن برج خلیفه از معماری اسلامی است.

  • ۹۵/۱۰/۱۲
  • سهیل مهاجر